Frågor & Svar

Phone Support

Ring oss

+46 (0)40 60 20 750

Hitta svaren på dina frågor här. Behöver du mer hjälp så hör gärna av dig till oss.

Ditt köp

Vi lämnar tre års garanti på alla våra produkter. Garantin gäller om någon vara, under normal användning, skulle gå sönder under garantitiden.

Garantin gäller från inköpsdatum och innefattar inte handhavandefel. Kvitto skall kunna uppvisas vid garantianspråk.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 

När du handlar på LightsOn har du alltid möjlighet att inom 14 dagar, från den dagen du tar emot varan, byta eller ångra ditt köp (gäller ej företag). För att ångerrätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar. Returer skickas i oskadat skick till LightsOn AB, Terminalgatan 3, 235 39 Vellinge.

Returfrakt och återbetalning
När du ångrar ett köp kontaktar du oss via support@lightson.se så skickar vi en returfraktsedel via mail. Du måste själv betala kostnaderna för returfrakten. 69kr debiteras från återbetalningen om du inte betalar returen direkt själv. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan returneras i oförändrat skick. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi har mottagit returen. 

När du handlar på LightsOn har du alltid möjlighet att inom 14 dagar, från den dagen du tar emot varan, byta eller ångra ditt köp (gäller ej företag). För att ångerrätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar. Returer skickas i oskadat skick till LightsOn AB, Terminalgatan 3, 235 39 Vellinge.

Returfrakt och återbetalning
När du ångrar ett köp måste du själv betala kostnaderna för returfrakten. Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att vi har mottagit returen. 

Normal leveranstid inom Sverige är 1-2 arbetsdagar från det att LightsOn har bekräftat din beställning via e-post.

Om en försändelse mot förmodan blir försenad kommer du att kontaktas av kundtjänst. Givetvis har du då också alltid rätt att häva köpet.

Vid allmänna helger kan leveranstiden vara något längre.

Om en vara är felaktig eller defekt, kontakta Kundtjänst via e-post på adressen support@lightson.se och beskriv ditt ärende så hjälper vi dig. LightsOn följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Planera belysning

För alla armaturer finns markerat hur många watt de använder. Lägg ihop armaturernas totala antal watt. Summan får inte överstiga transformatorns kapacitet (watt-tal).

För maximal livslängd rekommenderas att minst 15% outnyttjad kapacitet lämnas i transformatorn. 

Produktfrågor

Ja det har vi. För att kunna styra våra app-styrda / smarta lampor behöver du ladda ner appen Smart Life. 

Tekniken bakom appen Smart life (Tuya) är en standard som många varumärken använder. Har du andra smarta styrningar i huset är möjligheten stor att du kan lägga till SmartControl till samma styrning. smartcontrol smartlife.png

 

Ladda ner:

Smart Life för Apple & Android

Övriga frågor

Om du har övriga eller ytterligare frågor så får du gärna höra av dig till oss via mail support@lightson.se